Give me your strenght.

En ovanligt klok vän sa en sak till mig för någon dag sedan som fick mig att tänka till en extra gång. Hon sa nämligen "Cecilia, du ska aldrig låta en annan människa få bestämma om du ska vara lycklig eller inte. Aldrig." Och även fast jag hört uttrycket tidigare var det först nu jag tog åt mig. Det är så jävla sant det bara kan bli. Simpelt precis som alla de där riktigt kloka sakerna egentligen är. Ibland tror jag att vi människor väljer att göra våra liv mer komplicerade än de egentligen faktiskt är. Vi verkar gilla det. Är livet för simpelt eller letar vi efter det svåra? Är vi så självdestruktiva att vi vill ha det svårt tugnt och jobbigt.Har tappat tråden men vet samtidigt precis vad jag vill säga. Lyssnar på Chariot med Gavin Degraw. Gör det du med det är en klart underskattad låt dagar som dessa. Men det jag skulle säga var mer att min vän verkligen fick mig att öppna ögonen. Varför ödsa min tid på en människa som inte alltid i grund och botten vill dig väl, vem har tid med sånna? Tittar just ut genom fönstret i köket efter att ha druckit en stor latte och ser ett helt fantastiskt vackert rådjur äta från krusbärsbusken och tänker att aldrig mer någon som inte vill att jag alltid ska vara lycklig. Vänner, påminn mig gärna om det här. Tenderar att glömma när det blixtrar som mest. Hej då på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback