sunny day sunday.

Okej det går lite väl lång tid mellan uppdateringarna har jag fått höra men ni vet ibland bara orkar man inte, ibland bara har man inte tiden och ibland finns det inet som kommer ut på rätt sätt. Strunt samma nu ska jag berätta om det som hänt den senaste veckan. Det började lite otippat med att vi skaffade hund i tisdags. Ja precis Cecilia skaffade hund och ja jag är ju allergisk mot dem. Men nu ska jag berätta hur det gick till. Jag och Angelica satt och snacka om vårat samboliv och hur bra vi har det och vad mer vi skulle köpa till lägenheten etc etc när den fina tanken om hur otroligt mysigt det skulle vara att skaffa hund... Sagt och gjort, vi berättade för Charlotte om våra planer och hon var helt såld på idén. Dagen efter åkte vi till en djuraffär för att köpa en söt liten valp. Men inte då, en hund kostar tydligen 1000$ och sen ska den vaccineras och gå till vetrenären och ha en försäkring och mat och vem ska sen ta hand om den när vi åker till Sverige? Ja som ni förstår blev det för komplicerat. Lite halvledsna gick vi hem igen och några dagar senare berättar Jane för oss om att det finns ett animal shelter i utkanten av Santa Barbara som har hemlösa hundar som man antingen kan adoptera eller bli fosterfamilj åt. Fosterfamilj tyckte vi lät mysigt, det innebar att man tog med sig en hund, en hundsäng, leksaker, mat, koppel etc hem och sen bara väntade på att någon ville adoptera honom. Det var mysigt men det funkade inte med min allergi så i fredags fick han åka tillbaka till the animal shelter, lite sorgligt men what to do? Dessutom sa dem på hundstället att det var bra om hunden bara fick spendera en natt ifrån shelteret. Eh ja. Nu orkar jag verkligen inte skriva mer. Har precis varit i mina gamla SB hoods (gooooleta!) och shoppat loss på Kmart. Middag och sen sängen tror jag, borde i och för sig klämma in en PW och lite plugg men vi får se hur det blir med det. Later!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag älskar dig min bästaste vän!

2009-08-31 @ 22:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback