Det börjar gå överstyr.

Okej jag sväljer stoltheten och gräver ner stridsyxan. Det här funkar nämligen inte längre, det måste bli en förändring. Till det bättre förstås, en förbättring. Ja. För er som inte redan förstått det så är det min extrema smör-konsumtion jag pratar om. Ja det är sant (och hemskt) begäret har gått mig ur händerna och är nu på en nivå långt över min förmåga att hantera det. Vissa såg det redan för ett år sen, phu.

Alltså jag har ju alltid valt den skrovliga sidan på brödet för att så mky smör sopm möjligt ska slinka ner emellan. men så för kanske ett eller två år sen började ett ytterligare lager smyga sig på. Till en början var det ingen som märkte något så det ökade så lite så lite. Sen en dag vara det bara där, PANG mitt i ansiktet på oss i Tibbleskolans matsal! Ett ca 5 mm tjockt lager utav smör (hålen i knäckebrödet ej inräknade..) Komentarerna var många och högljudda. Lika så de rynkade näsorna. Men jag brydde mig inte så mycket, vadå det är ju gott? Och så mycket är det ju faktiskt inte.. Blablabla!

Och så höll (läs håller) det på, varje dag.

Idag slog det mig. Jag har sjukt mycket smör på mackorna! Det har ju inte precis gått och blivit mindre volymer med tiden heller och nu är vi uppe i sådana extrema mängder att min jeans inte längre går att knäppa i midjan! Usch. Jag måste dra ner på smöret fan. Det kommer bli riktigt jävlans svårt för mig. Det är ju gott som godis men jag kan ju inte ha lördag varje dag, hu!

Nu har syster något att skratta åt i alla fall. Hon är förövrigt en av de rynkande näsorna som inte förstår nått! Skämt och sido nu ska jag sluta smöra, hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: systern med den rynkade nasan

TOLD YA!!!!

kanns dock skont att du kommit fram till det sjalv. du har bruuutalt mycket smor!

2008-10-22 @ 21:45:49
Postat av: C.

Haha, det här var ju otippat ;) Nä men som sagt jag MÅSTE lugna mig på smör-fronten!

2008-10-22 @ 21:54:04
Postat av: systern igen

indeeeed!

2008-10-23 @ 16:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback