Mini-chock.

Var idag på lunchen i weekday-butiken för att köpa ett par jeans. Cheap Monday var tanken och så fick det bli. Vet att dem är super och allt det där. Så eftersom jag haft typ tre par genom åren tog jag vanan trogen några par, alla i strl 29.32 som vanligt, och gick in i omklädningsrummet. Första paret på, hm lite väl stora i midjan, springer ut och tar ett nytt par i strl 28.32. In igen suprise förstora igen, springer ut och tar ett par i 27.32. De här passar nog bättre brukar ju ha 27.32 i de flesta andra märken tänkte jag. Inte. Nästa par i strl 26.32 däremot, lagom tänker jag men frågar för säkerhets skull jeanskillen om de töjer sig något.

"Ja en storlek större ungefär"
"Okej, har ni 25.32?"

De satt som en smäck! Men sen slog det mig. 25.32?! På mig?! Jag är verkligen inte en 25a tjej, hjälp! Det finns ju hur många tjejer som helst som är mindre och smalare än mig vad har de för storlek egentligen om jag har 25 och den minsta är 24?? Alla dem där modellerna och anorexia-flickorna? Dem får kanske gå nakna, sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback