Dreams of the day.

Nä jag vill jobba på ett litet trångt café med stora soffor och fotöljer i mörka bruna och gröna färger. Inne i stan skulle det ligga på en liten mysig bakgata dit bara snälla nyfikna människor hittar. Jag skulle stå bakom disken och göra riktig varm choklad med vispgrädde och lära känna alla stamgästerna. Dem skulle komma dit för att läsa en bok, tänka på livet eller prata med hemliga vänner över en kopp nattsvart kaffe. Och jag skulle få äta hur många kanelbullar jag ville utan att ens behöva betala för dem. Till julen skulle det dofta sött av nejlikor, kanel och glögg. Det skulle stå värme ljus i varje hörn och nyförälskade par skulle sitta i timmar med rosiga kinder och leende läppar. Jag skulle aldrig be dem gå för då skulle stället tillslut dö. Och varje dag skulle jag säga till mina vänner att de kunde titta förbi när de hade tid så att jag kunde koka te med honung till dem i mitt rutiga förkläde. Vi skulle vara lyckliga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback