Kroppsideal.

Måste vara det tråkigaste samtalsämnet. Punkt! Det finns inget mer tröttsamt än tjejer som sitter och nyper i obefintligt fett och tvingar sig till svält och slänger längtansfulla blickar mot tidningsomslagets trådsmala modell. Inte är jag heller ett särskilt stort fan av de som bara slänger i sig mat, godis och andra onyttigheter. Som om de försöker kväva något större liksom. När de sen klagar på att de är tjockisar vill jag bara dö av tristess.

Nä såhär tycker jag. Mat är gott och är till föra att ätas. Gärna under lång tid i trevligt sällskap och lagom stora portioner och med en god efterrätt till. Heller ska man inte glömma att njuta av allt det goda. Går man sen upp ett kilo eller fyra, vad gör det? Då blir det bara som min pojkvän brukar säga "mer att älska". Är inte det ett fint att se det hela på? Om bara fler tänkte så va. Så jag säger, njut av det du äter men sätt stopp när du är mätt. Klara du inte det? Gå ut och jaga fläsket på en liten promenadrunda. Enklet va? Ibland blir det bara så mycket snack och så litet verkstad tycker jag.

Var bara det jag ville säga för nu. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback